Školství v Praze 6 se těší dobré pověsti, zlepšit se dá ale samozřejmě všechno. Větší důraz na kompetence a méně frontální výuky či memorování zajistí bohužel až (stále nepřicházející) změna rámcového vzdělávacího programu. To je ovšem úkolem ministerstva školství. Co můžou školy změnit samy? Nabídnout co nejpestřejší druhý stupeň, aby děti neměly důvod „utíkat“ na osmiletá gymnázia. Posílit podporu školních psychologů, protože jejich přítomnost ve školách je čím dál potřebnější. S tím už může – alespoň finančně – pomoci městská část. Otevřít v létě jednu školu pro letní mateřské školy, jako se to letos povedlo v Bubenči na ZŠ a MŠ Antonína Čermáka řediteli Petru Karvánkovi. Alfou a omegou jsou pochopitelně dostatečné kapacity jak v mateřských, tak v základních školách. Ty jsou jednou z priorit radnice. Kapacitu mateřských škol rozšíří MŠ Libocká, Vokovická a Červený vrch, v základních zase břevnovská škola Jana Amose Komenského. Časem přibude základní škola v Dejvicích v ulici Na Kocínce. A samozřejmě motivovaní mladí učitelé. A to je zase velký úkol pro ředitele a ředitelky škol.
Předchozí článek